Fascinerende allrounder.
Twee carrosseriestijlen en -lengtes, drie batterijvarianten en een hoog laadvermogen als basis voor tal van ombouw- en opbouwvarianten maken de nieuwe eSprinter zeer aantrekkelijk.
De elektrische actieradius, gebaseerd op een WLTP-cyclus simulatie, gaat maximaal 400¹ kilometer bedragen. De gesimuleerde actieradius op basis van de WLTP-stadscyclus komt uit op maximaal 500¹ kilometer. De actieradius maakt deze bestelwagen ook perfect geschikt voor langere ritten.
Een krachtige basis, een verbazingwekkend aantal mogelijkheden.
Stem de nieuwe eSprinter precies af op uw bedrijf en werkzaamheden. De mogelijkheden hiervoor zijn uitgebreider dan bij welke elektrische Mercedes-Benz Bedrijfswagen dan ook. De combinatie van efficiëntie, actieradius en laadvolume maakt van de nieuwe Mercedes-Benz eSprinter een veelzijdige allrounder.
Een glimp van zijn kwaliteiten:
- 3 batterijvarianten met een bruikbare capaciteit van 56, 81 of 113 kWh.
- Snelladen van 10 tot 80% in ongeveer 28 minuten voor de 56 kWh-batterij en ongeveer 42 minuten voor de 113 kWh-batterij.
- Een aangename temperatuur met het pre-entry klimaatbeheersingssysteem het voertuig tijdens het laadproces, zodat de volledige batterijlading aan het begin van de rit gewoon beschikbaar is.
- Maximaal bruto voertuiggewicht tot 4,25 ton.
- Aanhangwagengewicht tot 2 ton.
Ontdek de talenten van MBUX.
De nieuwe eSprinter maakt ook indruk op het gebied van digitalisering en infotainment: er wordt gebruik gemaakt van het innovatieve Mercedes-Benz User Experience (MBUX) systeem met de nieuwste softwaregeneratie, die u voorheen alleen kende van onze Mercedes-Benz Personenauto's. Talrijke functies en diensten ondersteunen u optimaal tijdens uw dagelijkse bezigheden.
Ontworpen voor efficiëntie.
De nieuwe eSprinter is gebouwd om energie op de weg te brengen. De volledig nieuw ontwikkelde elektrische aandrijflijn met synchrone motor levert een hoge vermogensdichtheid en een hoge efficiëntie. De krachtige recuperatie recupereert energie wanneer het gaspedaal wordt losgelaten. Zo past het voertuig in de recuperatie fase ‘D AUTO’ automatisch én dynamisch de sterkte van de recuperatie aan op basis van de huidige verkeerssituatie.
De elektromotor is verkrijgbaar in 2 varianten: 100 kW (136 pk) en 150 kW (204 pk) met een koppel van maximaal 400 Nm.
De gesloten bestelwagenvariant met de grootste actieradius wordt gelanceerd in Europa aan het einde van 2023.